ČEMU SLUŽI RAZVOJNA MAPA?
- pomaže u osmišljavanju individualiziranog pristupa s ciljem da dijete postigne najbolji optimalni razvoj u skladu s njegovim sposobnostima i jakim stranama
- spona je u komunikaciji roditelja i odgojitelja, važan je čimbenik odnosa na relaciji dijete-odgojitelj-roditelj radi stvaranja boljih partnerskih veza i odnosa
- prikaz je osnovnih prekretnica u mentalnom i tjelesnom razvoju djeteta od prve do sedme godine
SADRŽAJ MAPE
- Fotografija djeteta s osnovnim podacima (ime i prezime, datum rođenja, članovi obitelji, što voli jesti, najbolji prijatelji i sl.)
- Zapažanja o djetetu – fotografije s opisom djeteta u aktivnosti
- Anegdotske bilješke djeteta
- Intervju s djecom (ciljani, ovisno o tome što se želi saznati), izjave djeteta
- Video i audiosnimke (priložiti CD)
- Likovni radovi koji „oslikavaju” razvoj i napredovanje djeteta uz pisani komentar ili objašnjenje
- Popis i fotografije najdražih igračaka i prijatelja
- Otisak dlanova i stopala
- Antropometrijski podaci na početku i kraju pedagoške godine
- Zabilješke i fotografije djetetovih aktivnosti za vrijeme adaptacije (prvi ručak, prvo spavanje)
- Zabilješke i fotografije djetetovih aktivnosti za vrijeme boravka roditelja u skupini (radionice, volontiranje roditelja u skupini….)
- Zabilješke i fotografije djetetovih aktivnosti za vrijeme izleta, javnih nastupa, druženja, završnih svečanosti…
- Važni datumi (rođendani, posjete, npr. vatrogascima, OPG–u…)
- Područja razvoja: socio–emocionalni razvoj, spoznajni razvoj, motorički razvoj, jezični razvoj i razvoj kreativnosti
- Diplome s natjecanja: olimpijade dječjih vrtića, nekih slobodnih aktivnosti (nogomet, plivanje, ples i sl.)
- Riječi djetetove najdraže pjesme, brojalice……
- Fotografije s proslave rođendana u vrtiću
- Zapažanja o djetetu (bilješke)
- Protokoli za praćenje razvoja djece
- Priprema za školu: radni listovi, grafomotoričke vježbe…
RAZVOJNA MAPA JE SPONA U KOMUNIKACIJI RODITELJA I ODGOJITELJA
- KORISTI SE KOD:
- Organiziranja individualnih razgovora
- Određivanja ciljeva za dijete (roditelji i odgojitelji se dogovaraju o aktivnostima i načinu njihova provođenja kod kuće i u vrtiću kako bi se postavljene zadaće na putu do cilja realizirale)
- Omogućuje stvaranje roditeljske slike o odgojitelju kao stručnoj i kompetentnoj osobi koja prati i potiče razvoj njegovog djeteta
DOKUMENTIRANJE PRIKUPLJENIH PODATAKA O DJECI
Što više informacija odgojitelji imaju o djeci, to je veća vjerojatnost da će zadovoljiti njihove potrebe i biti uspješniji u planiranju aktivnosti i njihovoj realizaciji.
Djecu je potrebno promatrati u mnogim situacijama i na mnogo različitih načina kako bi se stvorila što cjelovitija slika o njihovim interesima, aktivnostima, mogućnostima i kompetencijama.
Konstruiranje dokumentacije, tj. prikupljanje, proučavanje i interpretiranje različitih etnografskih zapisa samo po sebi predstavlja istraživački i refleksivni proces, za koji ne postoji gotova receptura.
Prikupljena bi dokumentacija trebala olakšati razumijevanje djeteta i procesa njegova učenja i razvoja, otkrivanje područja učenja koja su u nekoj aktivnosti djeteta evidentna i promišljanje mogućih intervencija kojima bi se proces učenja djeteta mogao podržati.
Kad odgojiteljica putem praćenja i procjenjivanja prikupi informacije o djeci, treba planirati na temelju dječjih interesa i aktualne razine znanja i razvoja, odnosno treba napraviti plan primjena strategija i aktivnosti kako bi podržala djetetovu sadašnju razinu razmišljanja i potaknula ga da prijeđe na sljedeću razinu.
Odgojiteljice M.S. i G.B.