Početna / Bubamare i lutka Đurđica – nova prijateljica u vrtiću

Bubamare i lutka Đurđica – nova prijateljica u vrtiću

16.4.2024.

Bubamare i lutka Đurđica – nova prijateljica u vrtiću

Početkom ožujka Bubamare su se zabavljale s novom prijateljicom u svojoj skupini. U goste nam je stigla lutkica Đurđica i zauzela posebno mjesto u sobi dnevnog boravka.  Od malih nogu djeca razvijaju privrženost lutkama jer uživaju u igri kroz koju spontano oživljavaju nežive predmete te tako pokušavaju razumjeti svijet i stvarati slike svijeta u kojem žive. To im daje osjećaj kontrole, moć da propisuju pravila te pronalaze rješenja za određene situacije ili probleme.  Na sve to postavljamo si pitanje  – što sve još s lutkom možemo osim toga? Promišljajući dolazimo do ovih ideja.

LUTKA U  IMITATIVNOJ IGRI U KUTIĆU OBITELJI

Igračke i lutke imaju aktivnu ulogu u djetetovoj igri, kroz igru mogu preslikavati  obiteljske situacije i na taj način ih preraditi, bolje razumjeti. Kroz igru dijete otkriva svoju okolinu i svoju ulogu u tome, olakšava komunikaciju, verbalnu i neverbalnu, s odgojiteljima i vršnjacima.

LUTKA – NOVI PRIJATELJ U VRTIĆU/ PODRŠKA I POMOĆ

Lutka se djeci prezentira kao nov prijatelj s kojim možemo podijeliti svoja razmišljanja, rješavati probleme oko dijeljenja igračaka i različite sukobe. Pospremanje sobe, pranje ruku i slično uz lutkicu je lakše i zanimljivije.

LUTKA – SUIGRAČ PRILIKOM TJELESNOG VJEŽBANJA

Lutka Đurđica poslužuje kao primjer, model, dodatna motivacija za izvođenje tjelesnih vježbi.

LUTKA PRIČA PRIČU I AKTIVNO SE UKLJUČUJE U POTICAJNI RAZGOVOR

Jutarnji krug započinjemo pozivom lutkice Đurđice, a ona djecu potiče na razgovor o priči/ slikovnici, djeci postavlja pitanja vezana za priču ili kako se danas osjećaju. Ona je i suigrač u društvenim igrama: pridružuje nam se u plesu u krugu i drugim igrama.

ŠTAPNE I GINJOL LUTKICE ZA SVAKU TEMU

Za veliki broj tjednih tema u radu koristimo štapne, ginjol i prstovne lutkice, a vrlo zanimljiva i nama jako draga je lutkica Crvenkapice koja je lutka 3u1 (poklon majke Lončar).

Prilikom osmišljavanja identiteta lutke, odgojiteljice su se poslužile elementima metode Persona Doll, što znači da djeci je predstavljena lutka s imenom, određena joj je dob, spol i koga sve lutka ima od obitelji.

Na kraju možemo reći da je ovo bilo nešto novo i za djecu i za nas. Djeca su  dosta dobro reagirala na prisutnost lutke, bilo im je zabavnije, drugačije. Pokazala se je kao dodatni stimulans da pomoću lutke lakše dođemo do našeg cilja (pranje ruku, pospremanje sobe, okupljanje u jutarnji krug, vježbanje, umirenje nakon burnih reakcija, crtanje i slično).