27.4.2020.
Draga djeco i roditelji,
kako bi vrijeme u krugu obitelji proteklo što zabavnije, nudimo vam nekoliko ideja u kojima ćete, vjerujem, uživati. Ovoga puta družit ćemo se i boraviti u prirodi!
Šetnja do obližnje livade, šumarka ili boravak u dvorištu nudi pregršt zanimljivosti i izazova. Djeca u prirodi istražuju, uočavaju, pretpostavljaju, dive se te su potaknuta na maštu i kreativnost.
Pa što to onda možemo u prirodi?
- PIKNIK
Potreban materijal: prostirka (deka, ležaljka), posude s hranom, voda, ubrusi i sl.
Opis aktivnosti: uz sav pripremljeni materijal uživati u blagodatima prirode
Cilj aktivnosti: opažanje svijeta oko sebe svim senzornim modalitetima, odgovorno ponašanje prema prirodnim resursima
- PREPOZNAVANJE TRAGOVA
Opis aktivnosti: dok šećete prirodom, često nailazite na tragove koje životinje ostavljaju za sobom.
Npr.
- pero – ponesite ga kući pa istražite kome ono pripada
- gomilice zemlje nasred livade znak su da tu žive krtice
- legnite u travu, uzmite povećalo i čekajte. Ubrzo će se livadni stanovnici naviknuti na vašu nazočnost i ponašat će se kao da vas nema.
- lopaticom ili žlicom iskopajte zemlju i promatrajte život u slojevima. Takvim postupkom uznemirit ćete pod zemljom koju glistu
- što ste još uočili, susreli?
Cilj aktivnosti: prepoznavanje i imenovanje pojmova u biljnom i životinjskom svijetu, opažanje svijeta oko sebe svim senzornim modalitetima
- ŠTO RADITI S PRIRODNINAMA
Opis aktivnosti: zasigurno vam je pažnju privukao pokoji neobični kamen ili neki list, miris nekog cvijeta. Što raditi s njima?
- OSLIKATI KAMENČIĆE temperom
- IZRADITI KISTOVE od prirodnina (npr. napravite svežanj od cvijeća, lišća, pričvrstite na grančicu te radite otiske po papiru)
- IZRADITI LICA od prirodnina (npr. list kao usta, cvijet kao oči, kosa…)
- IZRADITI LANČIĆ od lišća (probušiti rupu na listu te provlačiti kroz špagu)
- RADITI OTISKE u slanom tijestu (otiske lista, grančice, cvijeta…)
Cilj aktivnosti (1 -5): razvoj osjetljivosti za osnovne likovne elemente (crta, boja, tekstura), razvoj likovne kreativnosti kroz različita stvaralačka područja (crtež, skulptura, grafika), razvoj okulomotorne koordinacije, preciznije senzomotorike (oblikovanje, provlačenje…)
- POSADITI BILJKU i brinuti o njoj
Cilj aktivnosti: odgovorno ponašanje prema prirodnim dobrima, prihvaćanje vanjskih poticaja za spoznavanje i učenje
- PRIDRUŽIVATI PRIRODNINE određenom broju (npr. polju s brojem 3 dodajte tri lista)
Cilj aktivnosti: usvajanje predmatematičke vještine: pridruživanje broja i količine
- IZRADITI BOCU za zalijevanje posađene biljke te pokazati brižnost i odgovornost
Cilj aktivnosti: razvoj likovne kreativnosti, uživanje u procesu rada i zainteresiranost za uspjeh
- IZRADITE HERBARIJ (staviti biljke na nekoliko dana ispod teže knjige ili nekog težeg predmeta)
Cilj aktivnosti: stjecanje znanja i spoznaja o biljnom svijetu, praćenje razvoja zbivanja oko sebe, samostalno planiranje i provođenje aktivnosti