7.2.2020.
Promjenom vremena i dolaskom sunca djeca su uočila sjene na zidu u sobi dnevnog boravka. Počeli su proučavati od kuda dolaze i kako se stvaraju. Vođeni tim interesom izradili smo kazalište sjena. Kroz ovakav oblik igre dijete može izraziti svoju kreativnost i samostalnost. Djeca su sama izrađivala lutke, dogovarala uloge, pripremala prostor i poticaje… Kroz ovu aktivnost djeca su naučila karakteristike kazališta sjena, sama pokušala svojim tijelom napraviti neku prepoznatljivu sjenu, a istraživanjem svoje sjene došli su do spoznaje da su svjetlost i sjena međusobno povezani. Shvatili su i kako se mijenja sjena s obzirom na kut, odnosno da se udaljavajući od svjetla dobiva manja sjena, a što smo bliže izvoru svjetlosti veća sjena. Pogledajte kako je to bilo… a pročitajte i izjave djece…
ŠTO JE SJENA?
L.J.: SJENA JE K’O DUH. ONA SE VIDI KAD JE SVJETLO, KAD JE NOĆ
S.Z.: KAD BLJEŠTI SUNCE U NAS, ONDA JE NA PODU
POMOĆU ČEGA MOŽEMO STVORITI SJENU?
S.Z.: POMOĆU SVJETLA I STVARI KOJE STAVIMO ISPRED SVJETLA
T.Š.: POMOĆU LUTKA
J.G.: S NAŠIM RUKAMA
ŠTO JE KAZALIŠTE, A ŠTO KAZALIŠTE SJENA I KAKVA JE RAZLIKA?
L.J.: KAZALIŠTE SLUŽI ZA GLUMCE
T.P.: TAMO SE DOGAĐAJU PREDSTAVE
S.Z.: A KAZALIŠTE SJENA JE KAZALIŠTE U KOJEM SU GLUMCI SJENE
A RAZLIKE?
S.Z.: U KAZALIŠTU SJENA NEMA BOJA
L.J.: SVE JE CRNO
ZAPAŽANJA NAKON IGROKAZA „ZDRAVA PREHRANA“ U KOJEM SU GLAVNI LIKOVI BILI MEDO I MEDVJEDICA:
S.Z.: U KAZALIŠTU SJENA NEMA VEZE BOJA NEGO SE MORA VIDJETI RUB
L.J.: MORAJU SE DOBRO IZREZATI AKO HOĆEMO VIDJETI ‘KO JE DRUGAČIJI
S.Z.: NAUČILI SMO DA MEDVJEDI NE VOLE POVRĆE
NAUČILI SMO KAKAV JE ODNOS SJENE I SVJETLOSTI
S.Z.: AKO LUTKA IDE PREMA LAMPICI, ONDA JE MUTNO I VELIKO
T.Š..: AKO IDE PREMA PAPIRU, ONDA JE MALO I VIDI SE
KADA SJENA NESTAJE?
S.Z.: ONA ŽIVI KADA JE SVJETLO
L.J.: NESTAJE KAD SE SVJETLO UGASI
T.P.: ILI DOĐE NOĆ