Početna / Razigrana zima u Zvjezdicama: Učenje kroz igru, emocije i prijateljstvo

Razigrana zima u Zvjezdicama: Učenje kroz igru, emocije i prijateljstvo

20.2.2025.

Razigrana zima u Zvjezdicama: Učenje kroz igru, emocije i prijateljstvo

U vrtićkom okruženju, tjedni planovi igre i aktivnosti imaju ključnu ulogu u razvoju djece, pomažući im u stjecanju novih vještina i znanja kroz igru, istraživanje i kreativno izražavanje. Na temelju planova za nekoliko tjedana, obrađene su važne teme poput zime i životinja u zimskom okruženju, Valentinova te odnosa prijateljstva među djecom.
Jedan od tjednih planova usmjeren je na istraživanje zime i prilagodbu životinja na hladne uvjete. Djeca su kroz različite aktivnosti učila o hibernaciji, prepoznavala tragove životinja u snijegu te izrađivala hranilice za ptice i slike životinja pomoću sjemenki. Umjetničke aktivnosti uključivale su slušanje pjesme Medo i zima te gledanje predstave Šareni svijet. Djeca su također sudjelovala u društvenim igrama poput prepoznavanja tragova i igara građenja. Uz sve to, istraživačke aktivnosti uključivale su traženje tragova životinja u palenti i gledanje edukativnih videozapisa o životinjama zimi.
Tjedan posvećen Valentinovu naglasio je razvoj socijalnih i emocionalnih vještina. Kroz igru i kreativne aktivnosti, djeca su učila prepoznavati vlastite emocije i emocije drugih te izražavati osjećaje na primjeren način. U životno-praktičnim aktivnostima, mališani su izrađivali srca i ukrase od papira, a kroz pjesme i dramatizaciju istraživali su tematiku ljubavi i prijateljstva. Posebno zanimljive bile su igre u kojima su djeca imala priliku prepoznati emocije kroz izraze lica i tijela te izrađivati simbolične darove za prijatelje. Istraživačko-spoznajne aktivnosti uključivale su promišljanje o pitanjima poput „Što je ljubav?“ i rasprave o tome kako možemo pokazati ljubav i brigu prema drugima.
U jednom od tjedana naglasak je stavljen na prijateljske odnose i razvijanje empatije. Djeca su sudjelovala u aktivnostima koje su poticale suradnju i međusobno pomaganje, poput igre ogledala u parovima i izražavanja zahvalnosti prijateljima kroz crteže i pisma. Kroz umjetničke aktivnosti, djeca su izrađivala slike i ukrase na temu prijateljstva te uvježbavala ples i pjesme poput Budimo prijatelji. Društveno-zabavne aktivnosti uključivale su gledanje predstava i sudjelovanje u zajedničkim igrama koje su promicale timski duh i međusobno poštovanje.
Osim toga, istraživačke aktivnosti usmjerene su na otkrivanje novih likovnih tehnika i istraživanje osjeta dodirom, primjerice kroz prepoznavanje oblika zatvorenih očiju.
Posebna aktivnost u vrtiću bila je radionica s učiteljicom i mamom djevojčice naše skupine Antonijom Grgelić Lukčin, povodom Dana bez ekrana. Djeca su slušala priču o pčelici Netici, koja je stalno gledala u ekran i zanemarivala igru i druženje s prijateljima. Kroz priču su promišljala što joj ekran donosi, ali i koje sve zanimljive alternative postoje, te kako provesti što više vremena u igri, duženju sa obitelji i prijateljima umjesto uz male ekrane.
Nakon razgovora, djeca su zajednički osmišljavala prijedloge kako bi pčelica Netica mogla kvalitetnije provoditi svoje vrijeme – crtajući, plešući, istražujući prirodu ili igrajući se s prijateljima. Kroz ovu aktivnost razvijala se svijest o važnosti umjerenog korištenja tehnologije te o bogatstvu iskustava koje donosi igra u stvarnom svijetu.
Poseban doživljaj za djecu bio je boravak u igraonici, gdje su imali priliku provesti vrijeme u slobodnoj igri i fizičkim aktivnostima. Djeca su uživala u plesu, skakanju na napuhancima, penjanju, ljuljanju i istraživanju prostora kroz motoričke igre. Ove aktivnosti ne samo da su pružile veselje i opuštanje, već su pridonijele razvoju grube motorike, ravnoteže i koordinacije pokreta. Slobodno kretanje i igra u igraonici omogućili su djeci da izraze svoju kreativnost kroz spontane igre, istraže vlastite mogućnosti i međusobno surađuju u zabavnom i sigurnom okruženju.
Kroz tematski razrađene aktivnosti, djeca su imala priliku učiti o prirodi, emocijama i međuljudskim odnosima na kreativan i poticajan način. Ovi tjedni planovi pokazuju koliko je važno oblikovati aktivnosti koje ne samo da razvijaju motoričke i kognitivne sposobnosti, već i jačaju socijalne vještine i emocionalnu inteligenciju djece u vrtićkom okruženju. Radionica o Danu bez ekrana potaknula je djecu na promišljanje o zdravoj ravnoteži između tehnologije i igre. Boravak u igraonici dodatno je obogatio dječje iskustvo, omogućujući im da kroz igru istraže vlastite fizičke sposobnosti i razvijaju motoričke vještine u sigurnom i poticajnom okruženju.