15.4.2020.
PRIČA: JANKO I ČAROBNI GRAH
https://klinfo.rtl.hr/dogadjanja/janko-i-carobni-grah/
CILJ: razvoj govora i pamćenja, razvoj vještine slušanja i razgovaranja (razumijevanje govornog sadržaja priče)
ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST- sijanje sjemenja
Potrebni materijal: staklenke, vata, sjemenke (grah, tikvica, salata, krastavci, jestiva bundeva, mrkva, peršin)
Opis aktivnosti: U staklenku stavimo vatu i polijemo vodom te navedene sjemenke, a zatim pratimo njihovo klijanje i rast.
Cilj aktivnosti: stjecanje iskustva o uzročno-posljedičnim vezama te istraživanje odnosa i veza među pojavama (istraživanje, zaključivanje, uočavanje promjena uvjeta u kojima se nešto mijenja- od sjemenke se razvija biljka)
PRAĆENJE I BILJEŽENJE RAZVOJA SJEMENKI- 2X TJEDNO
LIKOVNA AKTIVNOST- Slika od sjemenki
Potrebni materijal: ljepilo, tamni papir, pastela ili drvena bojica bijele boje, različite sjemenke
Opis aktivnosti: na tamni papir nacrtati željeni motiv, a zatim lijepiti ponuđene sjemenke
CILJ: razvoj koncentracije i pažnje, razvoj okulomotorike
PROCVJETALI VOĆNJAK I POVRATAK PTICE SELICE- RODE
Stihovi: Dobriša Cesarić: Voćka poslije kiše
Gle malu voćku poslije kiše:
Puna je kapi pa ih njiše –
I blješti suncem obasjana,
Čudesna raskoš njenih grana.
ILI : Proljeće
Proljeće se budi
Vesele se ljudi,
Pčelice već zuje
Pjesmica se čuje.
Procvalo cvijeće,
Šaren leptir slijeće,
Ptičice već poje
Mile pjesme svoje.
LIKOVNA AKTIVNOST: Procvjetala voćka
Potrebni materijal: salveta u ružičastoj boji ili tempera, ljepilo, predložak voćke
Opis aktivnosti: napraviti loptice od salvete, a zatim lijepiti na predložak voćke.
Tapkati prstima na plavoj podlozi procvjetalu voćku.
Cilj: razvoj kreativnosti i okulomotorike, preciznosti i urednosti
ZAGONETKA:
Mog se kljuna žabe plaše,
Živim pored voda,
Gnijezdo mi je na dimnjaku,
Svi me zovu _ _ _ _! (roda)
RAZVOJ OKULOMOTORIKE
Potrebni materijal: predložak rode (preuzmite ovdje), olovka, drvene bojice ili pastele
Opis aktivnosti: spojiti crtice i dovršiti zadani lik u jednu cjelinu, obojiti po želji
Cilj: razvoj pažnje, preciznosti i dosljednost
BASNA: Roda i lisica
Lisica je odlučila da se našali sa svojom prijateljicom rodom. Pozvala ju je na ručak i donijela pred nju neku rijetku juhu u plitkom tanjuru. Takav ručak se mogao samo polizati, a roda nije mogla ni kap da uhvati kljunom. Lisica se pretvarala da joj je jako žao što rodi nije ukusan ručak, pa se gladna vratila kući.
Sljedećeg dana lisica je bila rodin gost. Zadovoljna i nestrpljiva požurila je rodinoj kući, jer je bila gladna. Ali je tamo s užasom primijetila da je ručak poslužen u dubokim ćupovima, s vrlo tijesnim grlićem, iz kojih je roda vrlo lako jela. Lisica nije dohvatila ni mrvicu ukusnog jela i otišla je kući gladna.
A onda je rekla sama sebi:
– “Zapravo nemam pravo da se žalim. Roda mi je samo vratila milo za drago…”
CILJ: osvijestiti ulogu dobra i zla u svakodnevnom življenju
Pjesma: ŽABE
https://www.youtube.com/watch?v=jFwE9lOFNJI
IGRA: ULOVI ŽABU
Potrebni materijal: kolaž papir, škare, dva štapića (roštilj štapići), predložak žaba
Opis igre: od kolaž papira izrežemo bare i žabe, zadatak je drvenim štapićima (rodin kljun) prenijeti žabe iz jedne bare u drugu.
Cilj: razvoj pažnje, spretnosti i razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima- nošenje