Početna / Rascvjetana voćka

Rascvjetana voćka

15.4.2020.

Rascvjetana voćka

RASCVJETANA VOĆKA- istraživačka aktivnost

-opis aktivnosti: promatranje rascvjetane voćke u voćnjaku (uspoređivanje boja cvjetova raznih voćki ako je moguće)

-cilj aktivnosti: stjecanje iskustva istraživanjem odnosa i veza (boje cvjetova raznih vrsta voćki), razvoj govornih vještina, razvoj vizualne i taktilne percepcije, stjecanje iskustva vidom i dodirom- (vidom: oblici, boje, sličnosti i razlike; dodirom- veličina, struktura, tekstura), razvoj percepcije mirisom

 

PRIČANJE PRIČE- umjetnička aktivnost

STARA VOĆKA (Ruth Hurlimann)

Živio jednom jedan kralj, a imao lijep, velik vrt. U vrtu je rasla prekrasna voćka. Kralju je ona od svih stabala bila najmilija. U proljeće bi se voćka osula ružičastim cvjetovima, nalik na kitice cvijeća. Ljeti je bila pokrivena zelenim lišćem i plodovima što su zorili na suncu. U jesen je rađala velikim, slatkim jabukama. Kralj je svaki dan dolazio u vrt i jeo mirisne jabuke. Zato je bio zdrav i uvijek dobre volje.
Godine su prolazile. Voćka je počela starjeti, gubiti snagu. Došla je strašna, ledena zima. Voćka se sušila. U proljeće rascvala su se sva stabla u vrtu. Samo je stara voćka stajala siva i suha. Kralj je gledao dragu voćku kako umire. Bio je vrlo, vrlo tužan. Pozvao je vrtlara i naredio mu da posiječe voćku. Čim je izustio te riječi, razbolio se. U čitavom kraljevstvu nije bilo liječnika koji bi mu mogao povratiti snagu. Vrtlar je uzeo sjekiru i zaputio se u vrt da posiječe staru voćku. U taj čas doletje k njemu krasna ptica i reče:
– Nemoj sjeći tu voćku, molim te. Kora joj je puna kukaca. Ja se njima hranim.
Uto doskakuće k vrtlaru vjeverica i vikne drhtavim glasom:
– Vrtlaru, vrtlaru, molim te nemoj sjeći voćku. Ako je posiječeš, uništit ćeš mi zalihe za zimu pa ću umrijeti od gladi kad dođe studen.
Ali vrtlar odgovori:
– Kralj mi je naredio da posiječem voćku. Moram poslušati kraljevu naredbu. On podigne sjekiru, ali upravo tada začuje glasno zujanje. Opkoli ga gust roj pčela.
– Nemoj sjeći voćku, nemoj- zujale su pčele.
Mi ćemo kralju dati najboljeg meda pa će opet biti zdrav i snažan.
Vrtlar baci sjekiru i otrči kralju da mu ispripovijeda što se dogodilo.
Kralj otvori oči i reče slabašnim glasom:
– Nemoj sjeći voćku, ostavi je.
Vrtlar tada donese kralju velik vrč pun slatkog pčelinjeg meda. Kralj je svaki dan jeo med pa je uskoro sasvim ozdravio.

-cilj aktivnosti: razvoj empatije, suosjećanja, brige za prirodu, razvoj slušanja i razumijevanja govora, razvoj jezika, bogaćenje rječnika, razvoj sposobnosti doživljavanja i razumijevanja literarnog djela (slušanje, doživljaj, interpretacija doživljenoga)

 

RAZVRSTAVANJE POMPONA

-opis aktivnosti- dijete ima zadatak da razvrsta pomiješane pompone u dvije boje, roza i bijela, i stavi ih u posudu na kojoj je zalijepljeno stablo također u boji ponuđenih pompona (loptice se mogu napraviti od roza i bijelih salveta ili wc papira). Djeci se zadatak može otežati dodavanjem pincete s kojom love pompone i umeću ih u posude

-potreban materijal- dvije posude, pomponi ili loptice od papira u rozoj i bijeloj boji, stablo u bijeloj i rozoj boji, pinceta

-cilj aktivnosti- razvoj koordinacije i preciznosti u baratanju predmetima (umetanje, razvrstavanje, vađenje iz posuda, gužvanje papira), razvoj operativnog mišljenja i razvoj pozornosti

 

RASCVJETANA VOĆKA- aktivnost umjetničkog izražavanja i stvaranja

-opis aktivnosti- dijete pomoću alu folije na predlošku drveta uz pomoć kvačice za rublje otiskuje cvjetove voćke u rozoj i bijeloj boji

-potreban materijal- tempera u boj i alu folija, kvačica za rublje, predložak drveta

-cilj aktivnosti- razvoj osjetljivosti za kombinacije, boje, raspored na plohi, estetski izgled, razvoj likovne imaginacije

 

ČAROBNE VREĆICE- senzorna aktivnost

-opis aktivnosti- dijete zajedno s roditeljem izrađuje senzorne vrećice kojima potom manipulira, razvija svoje senzomotorne vještine

-potreban materijal- plastične zip vrećice, šljokice, pomponi, gel za kosu, tempere, papir i selotejp

-cilj aktivnosti- razvoj taktilne percepcije, razvoj pozornosti i koncentracije