21.4.2020.

RODA – UMJETNIČKA I ISTRAŽIVAČKA AKTIVNOST
Potreban materijal: stihovi roda, fotografije roda ili pak promatranje živih roda u gnijezdu ili na livadi.
Mog se kljuna žabe plaše,
Živim pored voda,
Gnijezdo mi je na dimnjaku,
Ja se zovem roda.
Opis aktivnosti: roditelj s djetetom čita stihove o rodi, promatraju njen izgled. Poticajnim pitanjima (gdje živi roda, što misliš čime se hrani, kako izgledaju njene noge, kakav kljun ima roda…) dijete dolazi do samostalnih zaključaka i odgovora.
Cilj aktivnosti:
– razvoj pozitivnih stavova prema životinjama
– razvoj vizualne percepcije promatranjem fotografije ili rode u prirodi
– razvoj jezika i govornih vještina
RODA I ŽABA – POKRETNA AKTIVNOST
Opis aktivnosti: dijete s roditeljima, braćom ili prijateljima igra pokretnu igru. U igri je važno odrediti tko će biti lik rode dok su ostali igrači žabe. Isto tako, važno je omeđiti prostor koji će predstavljati baru. Roda u bari lovi žabe koje skakuću uokolo. Pobjednik je ona žaba koju roda nije uspjela uhvatiti i pojesti.
Cilj aktivnosti
– razvoj koordinacije i preciznosti pokreta
– razvoj pokretljivosti i spretnosti
IZRADA ŠTAPNE LUTKE – RODE
Potrebni materijal: papir u bijeloj, crnoj i narančastoj boji, škare, selotejp, štapići za ražnjiće
Opis aktivnosti: nakon zajedničke izrade lutke na štapu postoji mogućnost dramatizacije lutkom, zajedničko osmišljavanje i stvaranje priče.
Cilj aktivnosti:
- razvoj kreativnosti, osjetljivosti za kombinacije, razvoj artikulacije glasova
BASNA “LISICA I RODA”
Opis aktivnosti: roditelj uz pomoć lutke na štapu ukratko ispriča djetetu basnu. Nakon toga roditelj može razgovarati s djetetom uz pomoć poticanih pitanja (tko se spominje u ovoj prići, što je pripremila roda, a što lisica za ručak, kako su jedna drugoj servirale ručak, jesu li se mogle poslužiti ručkom, zašto nisu, što ti misliš o njihovim postupcima).
Lisica i roda
Lisica je odlučila da se našali sa svojom prijateljicom rodom. Pozvala ju je na ručak i donijela pred nju neku rijetku juhu u plitkom tanjuru. Takav ručak se mogao samo polizati, a roda nije mogla ni kap uhvatiti kljunom. Lisica se pretvarala da joj je jako žao što se rodi nije dopao ručak. Roda se gladna vratila kući.
Sljedećeg dana lisica je bila rodin gost. Zadovoljna i nestrpljiva požurila je rodinoj kući jer je bila gladna. Ali je tamo s užasom primijetila da je ručak poslužen u dubokim ćupovima, s vrlo uskim otvorima iz kojih je roda vrlo lako jela. Lisica nije dohvatila ni mrvicu ukusnog jela i otišla je kući gladna.
A onda je rekla sama sebi:
– “Zapravo, nemam se pravo žaliti. Roda mi je samo vratila milo za drago…”
Cilj aktivnosti:
– razvoj vještina slušanja, razgovaranja i razumijevanja govora
IZRADA RODINOG GNIJEZDA – aktivnost raznovrsnog izražavanja i stvaranja
Potreban materijal: slano tijesto, suhe grančice
Opis aktivnosti: dijete u slano tijesto umeće grančice oblikujući gnijezdo
Cilj aktivnosti:
– razvoj osjetljivosti za oblikovanje u prostoru (modeliranje, građenje)
– razvoj osjetljivosti za kombinacije (spajanje, slaganje, estetski izgled)
SLAGALICA RODA I ŽABA – stolno-manipulativna aktivnost
Potreban materijal: predlošci slagalica, škare, ljepilo, karton
Opis aktivnosti: roditelj izrađuje slagalicu u nekoliko dijelova uz pomoć predloška. Zadatak djeteta je da od ponuđenih dijelova složi cjelinu.
Cilj aktivnosti:
-razvoj pozornosti
-razvoj operativnog mišljenja
SKAČI POPUT ŽABE, HODAJ POPUT RODE – motorička aktivnost
Potreban materijal: kreda u boji, ravna površina
Opis aktivnosti: roditelj kredom nacrta smjer kretanja (valovita crta, ravna crta, krug…), dijete se po označenim smjerovima kreće poput rode ili žabe (skakuće kao žaba sunožno ili hoda visoko dižući noge naizmjence s raširenim rukama koje predstavljaju krila rode)
Cilj aktivnosti:
-razvoj pokretljivosti i spretnosti pri kretanju (raznoliki načini kretanja)
-razvoj koordinacije i ravnoteže pri pokretima i kretanju