6.4.2020.
Draga djeco i roditelji,
kako bi vrijeme u krugu obitelji proteklo što zabavnije, nudimo vam nekoliko ideja u kojima ćete vjerujem uživati.
„PUNO IDEJA ILI RAZGIBAJMO SE“
Potreban materijal: papir, flomaster, staklenka
Opis aktivnosti: roditelj na papiriće zapisuje moguće oblike kretanja, a dijete papiriće nasumce izvlači i izvodi postavljeni zadatak. Npr. 5 zečjih skokova, hodati 3 kruga oko stola mašući rukama kao pilić koji želi poletjeti, 7 čučnjeva jer koka želi uzeti zrno kukuruza s poda i sl.
Cilj aktivnosti: razvoj motoričkih kompetencija osnovnim oblicima kretanja (hodanje, puzanje, skakanje…)
„ŠTO PILIĆ ŽELI ZA RUČAK“
Potreban materijal: sitni rastresiti materijal (kukuruz, gumbići, sitna tjestenina…), kutija za jaja/tanjurići/manje posudice
Opis aktivnosti: dijete ima zadatak razvrstati sitne rastresite materijale pincetnim hvatom, tj. pomoću dva prsta (palac i kažiprst)
Cilj aktivnosti: razvoj preciznije senzomotorike, razvoj pažnje, tj. sposobnosti usmjeravanja i usredotočavanja pažnje na zadatak (uz odupiranje podražajima koji odvlače pažnju)
„PISANJE PO KUKURUZNOM BRAŠNU“
Potreban materijal: kukuruzno brašno (ili pšenično brašno, gris), podložak (veći tanjur, plitka posuda…)
Opis aktivnosti: dijete po brašnu crta prema vlastitom interesu ili mu roditelj zadaje zadatak, npr. brojevi, slova, geometrijski oblici i sl.
Cilj aktivnosti: razvoj sitnih mišićnih skupina šake i prsti (oponašanjem pisanja), razvoj samostalnosti i preuzimanje inicijative i odgovornosti u aktivnosti
“IZRADA ZEČIĆA“
Potreban materijal: kolaž papir, flomaster, škare
Opis aktivnosti: na papiru dijete precrta dlan, potom dlan izreže škarama po crti, izreže srednji prst, palac i mali prst presavine na dlan te docrta dijelove lica zecu.
Cilj aktivnosti: slijediti i poštivati dogovorena pravila, razvoj preciznije senzomotorike pri rezanju škarama i presavijanju papira po modelu, razvoj koncentracije pri crtanju detalja, razvoj okulomotorne koordinacije, tj. pravilno držanje pisaljke
„KOKA I PILIĆI“
Potreban materijal: kolaž papir, škare, ljepilo, flomasteri
Opis aktivnosti: dijete nacrta krug i izreže ga, presavine na četvrtine i jedan dio zareže po crti i presavine. To će biti krilo koki ili piliću. Krug zalijepi na papir i docrta ostale dijelove (kljun, krijesta, oči)
Cilj aktivnosti: slijediti i poštivati dogovorena pravila, razvoj preciznije senzomotorike pri rezanju škarama i presavijanju papira po modelu, razvoj koncentracije pri crtanju detalja, razvoj okulomotorne koordinacije, tj. pravilno držanje pisaljke
„KOŠARICA ZA JAJE“
Potreban materijal: tuljci od wc papira, škare, ljepilo, tempere, flomasteri
Opis aktivnosti: od role wc papira škarama oblikovati košaricu i obojiti je prema vlastitim kreacijama
Cilj aktivnosti: razvoj likovno kreativnog izričaja kroz različita stvaralačka područja, uživanje u procesu rada i zainteresiranost za ono što radi, razvoj samopouzdanja i samopoštovanja uviđanjem da vlastitim naporima može postići cilj
„GDJE JE ZEKO/PILIĆ?“
Potreban materijal: plišana igračka (zec, pilić)
Opis aktivnosti: roditelj sakrije igračku, a dijete je treba pronaći. Ako je dijete daleko od mjesta gdje se nalazi igračka, roditelj govori „hladno“, ako je blizu govori „toplo“, a kad je dijete vrlo blizu mjesta sa sakrivenom igračkom, roditelj govori „vruće“.
Cilj aktivnosti: razvoj emocionalne stabilnosti i samoregulacije (strah od neuspjeha, strpljivost), razvoj unutrašnje motivacije i ustrajnosti nad ciljem, opažanje svijeta oko sebe senzornim modalitetom – vid, razvoj prostorne percepcije, tj. uspješno orijentiranje i kretanje po prostoru